De reis is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: MarjaCompostella

Blijf op de hoogte en volg Marja

15 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Zaterdagavond tijdens de gewone weekendviering werd aandacht besteed aan het vertrek van Marja. "Ze gaat op weg met onze zegen, om voor ons zegen te halen" zei voorganger Paulus. Enkele oud Camino-gangers spraken een zegenwens uit. Familie, vrienden, buren, collega's en mensen die door Marja verzorgd werden, wensten haar bij de koffie een goede reis toe. Een mooiere start van de reis kon ze zich niet wensen.

Vanmorgen (maandag) vroeg uit de warme veren. Het ging allemaal zo snel dat Marja een trein vroeger kon nemen. Nienke begeleidde haar naar Amsterdam.
Bijna een uur te vroeg stonden ze daar op het perron van de sneltrein naar Parijs. Tijd genoeg voor een ochtendkopje thee. Om half negen zwaaide Nienke haar uit. Ze is op weg.

Hoe verder:
Via Parijs met de sneltrein naar Macon. Vandaar met de bus via Cluny naar Taizé, waar ze vanmiddag rond vier uur aankomt. Daar blijft ze een weekje om op adem te komen. Om de tijd wat los te laten. Vervolgens naar Le Puy en Velay, waar de wandeltocht begint.
(bijgehouden door Jan)

  • 15 Maart 2010 - 09:32

    Sija En Meinard:

    Marja wij wensen je veel goeds toe op je reis.

  • 15 Maart 2010 - 10:23

    Willem Kramer:

    hoera Marja !!

    ´kWens jou toe dat je "vindt wat je zoekt" op je wandeling.
    Maar ik verwacht dat de niet verwachte ervaringen de belangrijkste zullen zijn.
    Blijf heel,vooral je voeten.... liefs , Willem

  • 15 Maart 2010 - 11:02

    Cees Van Halderen:

    Een heel goede reis toegewenst, ook namens Sue uiteraard!!!!

  • 15 Maart 2010 - 13:47

    Camiel:

    Ultreia!!!
    Voorwaarts dan nu lieve Marja.
    Het avontuur begint.
    Stap voor stap.
    Zaterdagavond liep ik je mis.
    Zo gaat dat onderweg.
    Maar uit het oog
    is nooit uit het hart!
    Zo leerde ik onderweg.
    Ik blijf je dus volgen.
    Stap voor stap
    Ik wens je:
    Verwachting......
    Verbondenheid.....
    Vertrouwen.......
    Op jouw pad
    Ultreia!

    God zij met je

  • 15 Maart 2010 - 14:14

    Gre.kuilman:

    Marja ik blijf je volgen.Een hele goede reis gewenst,en al het goeds wat op je pad gaat komen.

  • 15 Maart 2010 - 18:28

    Agnes:

    marja heel goede reis!!
    moedig van je hoor.
    agnes flohr

  • 15 Maart 2010 - 21:22

    Piet En Wilma:

    Hou je lijn maar op het zwaartepunt (Compostella) gericht!!!

    Knuffel van ons.

  • 15 Maart 2010 - 21:30

    Corla Rutjes:

    Hoi Marja,

    Veel heil en zegen op je pelgrimage.

    Liefs Corla

  • 16 Maart 2010 - 16:06

    Rineke:

    Hoi Marja,
    heel veel liefs van Jos Rineke and the kids.
    We volgen je de komende tijd op je tocht.
    Groetjes

  • 18 Maart 2010 - 18:57

    Karin Kuilman:

    Hallo Marja, ook ik blijf je volgen op je lange wandel- en zoektocht. Het zal af en toe wel zwaar voor je worden, maar je grote vertrouwen in God zal je daarbij steunen. Ik vind het ontzettend knap van je! Veel liefs en succes!

  • 18 Maart 2010 - 19:44

    Marja:

    Ken je mij?

    Ken je mij? Wie ken je dan?
    Weet jij mij beter dan ik?
    Ken je mij? Wie ben ik dan?
    Weet je mij beter dan ik?

    Ogen die door de zon heen kijken
    Zoekend naar de plek waar ik woon
    Ben jij beeldspraak voor iemand
    Die aardig is, of onmetelijk ver,
    Die niet staat en niet valt
    En niet voelt als ik,
    Niet koud en hooghartig
    Hier is de plek waar ik woon
    Een stoel op het water,
    Een raam waarlangs het opklarend weer
    Of het vallende duister voorbij vaart.
    Heb je geroepen? Hier ben ik

    Ik zou een woord willen spreken
    Dat waar en van mij is
    Dat draagt wie ik ben, dat het houdt,
    Ik zou een woord willen spreken
    Dat rechtop staat als mens
    die mij aankijkt en zegt
    Ik ben jouw zuiverste zelf,
    Vrees niet, versta mij, ik ben, ik ben

    Ben jij de enige voor wiens ogen
    Niet is verborgen van mijn naaktheid
    Kan jij het hebben, als niemand anders,
    Dat ik geen licht geef, niet warm ben,
    Dat ik niet mooi ben, niet veel
    Dat geen bron ontspringt in mijn diepte
    Dat ik alleen dit gezicht heb, geen ander.

    Ben ik door jou, zonder schaamte,
    gezien, genomen,
    Door niemand minder?
    Zou dat niet veel teveel waar zijn
    Zou dat niet veel teveel waar zijn?
    Ken je mij ? Wie ken je dan?
    Weet jij mij beter dan ik?
    Ken je mij? Wie ben ik dan?
    Weet je mij beter dan ik?

    Lied van Huub Oosterhuis
    Gezongen door Trijntje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Marja op weg naar Compostella

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 54141

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 25 Juni 2010

Marja op weg naar Santiago

Landen bezocht: