Zondagje Cluny - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu Zondagje Cluny - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu

Zondagje Cluny

Door: Marja en Jan

Blijf op de hoogte en volg Marja

21 Maart 2010 | Frankrijk, Cluny

Vanmorgen na het ontbijt naar de zondagsviering, mijn laatste viering in Taizé. Drie maal daags een viering met zang en gebed maakt je erg rustig.
Direct na de viering ben ik op stap gegaan naar Cluny. Rond een uur of drie zit ik daar op een terrasje aan een maaltijdsalade met een glas wijn als Jan belt.

We praten onder andere over de studenten antropologie uit Utrecht. Twee van hen doen een onderzoek naar de bezoekers van Taizé. Daartoe komen ze vier keer per jaar een weekje in Taizé logeren en draaien mee met de jongeren. Is dat dan "participerend onderzoek"?
Overigens is zo'n weekje Taizé voor iedereen aan te bevelen.

In Cluny heb ik onderdak gevonden in Cluny Séjour, een collectief logement. Niet duur.
Ook heb ik al een mede-wandelaar ontmoet. Hij heeft een stok en een lange baard en spreekt alleen Frans. Dat wordt dus veel handen- en voetencommunicatie. Maandag met bus en trein naar Le Puy, een van de hoofdstartplaatsen van de Camino de Santiago.

Een plaatje van het logement vind je in het album, evenals een stukje over de restanten van de eeuwenoude Abbey de Cluny:
http://picasaweb.google.nl/jam.bakker/Cluny2009?feat=directlink

  • 21 Maart 2010 - 19:50

    Catholijn:

    Interessant verslag, maar ja onderzoek trekt me altijd.

    Wel lekker lopen he!

    Liefs,

    Catholijn

  • 21 Maart 2010 - 22:03

    Agnes:

    Lieve Marja,

    Wat heerlijk lijkt het mij om zo in het franse leven te vertoeven! Vanavond keek ik op TV naar een Franse documentaire en dan zet ik het geluid hard om de taal in te ademen...
    Spreek je frans? Of ga je het leren zo en route?

    Heb het goed!! En leuk om zo op deze manier een petite peu, mee te wandelen...

    lieve groet van agnes

  • 23 Maart 2010 - 14:01

    Hanna:

    gelukkig geen tekort aan utrechse antropologen ;) hoef je me helemaal niet te missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Marja op weg naar Compostella

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 54130

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 25 Juni 2010

Marja op weg naar Santiago

Landen bezocht: