Week drie: Van d'Aubrac naar Cahors - Reisverslag uit Cajarc, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu Week drie: Van d'Aubrac naar Cahors - Reisverslag uit Cajarc, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu

Week drie: Van d'Aubrac naar Cahors

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Marja

05 April 2010 | Frankrijk, Cajarc

Maandag 29/3:
“Na een praaachtige wandeling een bed en eten gevonden met hetzelfde gezelschap in Saint Chély d’Aubrac. Van 1307 meter naar 808 meter door een prachtige vallei.
We zitten in een gite communal. De laatste dagen heb ik drie massages gegeven. Ze lopen nu zonder pijn. Vanavond heb ik met twee Canadezen een boeteviering met biecht gedaan. Het is vannacht volle maan, maar de maan is achter de wolken.”

Dinsdag 30/3:
"We hadden onweer en sneeuw in het bovengebied. En regen. Iedereen ging via de weg (dus niet door de bergen) in eigen tempo naar Espalion.
Maandag was alles dicht. Nu verse salade met kaas. De was gaat in de wasmachine en kan in de badkamer drogen. Ik heb een blaar van natte sokschoen. Crockssandalen en beenbeschermers gekocht.”

Woensdag 31/3:
"Na een lange wandeling met wisselend weer kwamen we via Estaing in Golinhac. Moe en twee blaren. Het groepje bestaat nog uit 4 personen."

Donderdag 1/4:
Eén april. En Witte Donderdag. Heel toepasselijk vindt Marja onderdak in een klooster in Conques. Hier komt ze de Nederlandse vrouwen weer tegen. Ze belt naar Valeria, want die is vandaag jarig. Om 20.30 uur gaat ze naar de Witte Donderdagviering.

Vrijdag 2/4:
Marja schrijft: "Zojuist eten gekocht in Livinhac la Haute. Daar overnachten we ook. Ik stuur wat kleding (een legging van Erna) terug naar huis en heb wat T-shirts bij de paters in Conques gelaten. Daar is een kast waar allerlei kleding in komt die door de pelgrims gebruikt kunnen worden. En wat iemand over heeft, wordt gewassen en in de kast gelegd. Nu is mijn rugzak weer bijna een kilo lichter. Het stadje Conques was prachtig en vroeg middeleeuws.
Vandaag was de wind fris. Wel hadden we 60 procent zon. Ik ben warm van het lopen. Ik ben weer samen met enkele mensen die ook in Le Puy gestart zijn.
Ik kreeg een sms-je dat schoonzus Irma in het ziekenhuis ligt voor een galblaasoperatie. Ik zal een kaars opsteken in de volgende kerk. Sterkte Irma!"

Zaterdag 3/4:
"Vandaag eten en slapen we in La Cassagnolle in een romantische gite met bloemetjes en heggetjes. Ik trek nu op met een Zweeds echtpaar en een jonge Duits vrouw die vloeiend Frans en Engels spreekt. Dat is enorm makkelijk bij het inkopen doen. Onderweg spraken we onder andere over de film 'As it is in Heaven', een geweldige mooie film. Het Zweedse echtpaar kende de regisseur en heeft enkele acteurs gesproken. Onderweg in een grote supermarkt gaan de anderen inkopen doen, terwijl ik op de spullen pas en met mijn schoenen uit mijn voeten wat laat drogen in de zon. Ik tel drie blaren als Nienke en Jan bellen. Dat doet me weer goed. Pasen vieren zonder mijn gezin is ook niet alles. Fijn dat er zoveel mensen meeleven via de website.

Nog wat minder leuk nieuws: Eén van de Nederlandse vrouwen die ik eerder ontmoette, heeft haar pols gebroken. Sommige paden zijn zo smal en vol stenen, dat ze met regenachtig weer net beekjes worden. De stenen zijn dan glad en het is moeilijk lopen. Daar is ze uitgegleden. Met haar gevoelige arm is ze de volgende dag naar een dokter gegaan en nu wandelt ze verder met gips om haar pols."

Paaszondag 4/4:
"Zalig Pasen.
Een zachtgekookt paaseitje bij het ontbijt. Laudate gezongen in een lege kerk. Bij vertrek uit La Cassagnole is het droog, half bewolkt met een fris windje.
Onderweg hebben we hagel. Aan het eind van de dag vinden we na wat zoeken onderdak in Cajarc. Na het eten douchen en de was doen. Wat voor weer zou het morgen zijn?"

Tweede Paasdag 5/4:
“Zag de zon en de maan vanmorgen. Het Zweedse paar gaat in eigen tempo. Ik loop met Lisa verder. Mijn linkerarm is licht verbrand. We vinden onderdak in Variare waar we zelf pasta maken.”


Zie ook:
http://picasaweb.google.nl/jam.bakker/VanLePuyEnVelayNaarSantiagoDeCompostella#

  • 30 Maart 2010 - 11:51

    Jos Rineke & Kids:

    Hoi Marja, ik heb net alle reisverslagen in een adem doorgelezen heel indrukwekkend hoor.
    Heel veel liefs en groetjes van Rineke

  • 30 Maart 2010 - 21:59

    Nienke:

    Beenbeschermers? Wat moet je daar mee als je gaat wandelen?

  • 31 Maart 2010 - 10:51

    Gerard:

    nou dat gaat goed Veel succes met de reis en we volgen het met veel spanning, zijn nieuwsgierig naar de volgende ervaringen. Maja Gluck auf!!!! Gerard en Mia buur.

  • 31 Maart 2010 - 12:14

    Walter Diks:

    Het gat hartstikke goed , Marja. Ik wens een Zalig Pasen en een goede en fijne voortzetting van je pelgrimstocht.

  • 01 April 2010 - 17:59

    Marja Bakker-van Houdt:

    Conques is een dorp en gemeente in het departement Aveyron in Frankrijk. Het telt 314 inwoners (2005) op een oppervlakte van 30,51 km². Het behoort tot de mooiste plaatsjes van Frankrijk.

    Het dorp is bekend als etappeplaats op de route naar Santiago de Compostela. De pelgrims werden vooral aangetrokken door de relieken van de heilige Foy, een jonge martelares uit de 4e eeuw.

  • 02 April 2010 - 12:11

    Nienke:

    Hee mam,
    Hanna zegt dat je genoeg vlees moet eten ook! Anders word je ziek.

  • 02 April 2010 - 21:45

    Karin (nr.17):

    Hoi Marja,

    De berichtjes lezen als een spannend boek. Wat moet het een bijzondere ervaring zijn. Mooi om te lezen. Succes met week 4.

    Groetjes van ons allemaal

  • 04 April 2010 - 13:40

    Andre:

    marja zalig pasen
    ook jan natuurlijk
    lopen elke dag lijkt me zwaar,! loop ze!!
    irma haar galblaas is er uit gehaald en nu herstellen!

    groet andre

  • 04 April 2010 - 17:34

    Mia & Gerard:

    Ha Marja, toppie hoor! je gaat aardig op schema lijkt me. Nu nog wat meer eelt op je voeten...we duimen ervoor, zalig Pasen

  • 04 April 2010 - 17:37

    Mariet / Kees:

    Pelgimerende Marja,
    Gezegende Paasdagen war je ook bent en ga verder met onze Heer dienu verrezen is.Wij zijn bij de Trappistinnen in Oosterbeek geweest en fijne vieringen gehad, de hele goed week.Zeer inspirerend.Ga verder onder Gods zegen.

  • 04 April 2010 - 20:23

    Lydia Wilshaus:

    Hoi Marja

    Ik heb van jan dit adres gekregen,ik lees steeds je verslagen,wel leuk zeker dat lopen.

    groetjes joop en lydia

  • 04 April 2010 - 20:44

    Erna :

    lieve marja, we hebben samen met ma, anne in een keer al je nieuws gelezen, wat een leuke verhalen en wat maak je al veel mee, en een prachtig landschap!We hebben de foto's ook bekeken! ik stelde henk meteen voor om ook een keer te gaan lopen. vandaag hebben we in de petersborg een hele fijne paasviering van Paulus ( zijn laatste paasviering)meegemaakt. wat een fijne woorden kan hij zeggen, echt een man die "van mensen houdt". wat een gemis als hij straks weg is.
    Je schreef dat je heel rustig werd van 3 maal per dag een viering, met zang en gebed. ja, dat kan ik me goed voorstellen, en het lijkt me goed om daarmee te starten en dan verder te lopen, dan loop je al met je hoofd in "hogere sferen" en kan je optimaal genieten.
    beenbeschermers? zoiets als ik met schaatsen aanheb? waarom? of tegen vallen zoals op knieen?
    zalig pasen toegewenst van ons allen,knuffel van anne,kus van mij, erna.

  • 04 April 2010 - 21:30

    Marja Hoogwegt:

    Mooi pittig avontuur Marja,leuke ontmoetingen onderweg. Wat een ruimte ook ! Ga zo door,maar gun jezelf stok en extra sok als het moet.Veel spirit gewenst,en lekker los verder,en de zon tegemoet.

  • 05 April 2010 - 17:19

    Yanti:

    hoi marja, hoe was het met pasen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Marja op weg naar Compostella

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 54165

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 25 Juni 2010

Marja op weg naar Santiago

Landen bezocht: