Verjaardag in de Pyreneeën - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu Verjaardag in de Pyreneeën - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu

Verjaardag in de Pyreneeën

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Marja

24 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Refuge d'Orisson 24/4:
Vandaag is Marja jarig: 53 is ze geworden. Ze loopt van St.Jean-Pied-de-Pont naar het zuiden, maar ook omhoog, de bergen in. De Pyreneeën zijn flink wat hoger dan de bergen die ze tot nu toe gehad heeft. De hele tocht door de Bergen is 28 km, maar haar plan is om een korte route te doen en ergens in de bergen te overnachten. Dan heeft ze tijd om eerst in het stadje St.Jean-Pied-de-Pont nog even rond te lopen en inkopen doen voor zondag. En in die korte tocht even wennen aan het lopen in de bergen. Een rustdag wil ze niet houden, want de benen willen lopen - elke dag!
Een aardig filmpje over de Pyreneeën-etappe is te zien op: http://tinyurl.com/pelgrimpieter
Het hele reisverslag van deze Pieter "de Pelgrim" is overigens ook heel grappig om te lezen.

's Middags smst Marja:
"Mijn tent staat hoog in de Pyreneeën op een veldje achter een hele mooie herberg: Refuge d'Orisson. Deze ligt op een berghelling aan een landweggetje.
(Voor een dynamische foto ervan: http://tinyurl.com/RefugedOrisson).

Er zijn hier nu ook pelgrims uit Korea, USA, Brazilië en Oost Duitsland. Ik zit op het terras. Het is prachtig weer met ongelofelijke vergezichten! Ik zie wel 30 grote roofvogels zwermen. Geweldig! Een heel mooi verjaardagskado!
Het wandelen gaat goed. De nordic-walking-stokken van Liz zijn hier een grote steun, evenals alle gelukwensen. Kadootjes hoeven niet, geef maar een bijdrage aan de sponsorwandeling van de Vastenaktie." (zie hieronder)

Roncesvalles 25/4:
Vandaag kon Marja zelf even op het internet:
"Hallo allemaal.
Gister had ik een fijne verjaardag. 's Ochtends in St.Jean heb ik de 18 pelgrims in de Nederlandse gite allemaal een klein koekje gegeven. de specialiteit van het dorp. De Nederlandse vrijwilligers wonen ook in Arnhem. Ze zijn erg vriendelijk en maken hun droom waar om daar de helft van hun tijd in de gîte te zijn. Bezoek hun website het zijn geweldige mensen. De vragen op de site zijn ook interessant. Neem ze eens door en probeer ze te beantwoorden. Al loop je de Camino niet, er is wel een andere droom die je waar wil maken waar het voor kan gelden. Na een prachtige wandeling, zoals Jan al vermeldde, een nacht in mijn tent. Een geweldige ervaring, zo hoog in de bergen. Gisteravond stelde iedereen zich voor. Wel 40 mensen en 10 tot 12 nationaliteiten. Als één na laatste toch maar gezegd dat ik jarig was. Happy Birthday klonk hartverwarmend.
Vandaag heb ik weer met Robin gelopen, een Amerikaanse uit Washington (of zo) USA.
Haar eerste dag, dus langzaam voor mijn en zwaar voor haar.

Nu ben ik in Roncesvalles. Met 120 mensen in een oude kerk in een zaal. Ook hier weer Nederlandse vrijwilligers die helpen.
De wandeling was weer mooi. Eerst wel mooi weer, maar toen we hoger kwamen liepen we in de wolken. Heel hoog kwamen we er dus weer boven. Een prachtig gezicht. Nu snap ik waarom mensen zouden willen skydiven of zo iets. In het begin van de wandeling liep een jonge man erg moeilijk. Hij had krampen. Hem naar de kant van de weg gebonjourd en een stevig massage gegeven. Hij vond het eerst niet leuk en pijnlijk, maar toch even door gezet. Na een paar minuten ging het beter. Dat krijg je als mensen in hun eerste dag de zwaarste etappe in een keer willen doen."


----------------------------------
Marja is ambassadeur van de Vastenaktie.
Op onderstaande link kun je een bijdrage aan de Vastenaktie geven.
http://www.sponsorwandeling.nl/va.net?id=443&naam=MarjaCompostella

Ondanks de reclame hieronder om Marja te bellen naar in Frankrijk, heeft bellen geen zin. Zij moet de kosten vanuit Nederland betalen als ze gebeld wordt. Dan is ze snel door haar beltegoed heen.
Het contact loopt via sms'jes naar Jan die deze website bijhoudt. Voor foto's zie ook:
http://picasaweb.google.nl/jam.bakker/VanLePuyEnVelayNaarSantiagoDeCompostella#

  • 24 April 2010 - 11:29

    Cees Van Halderen:

    Allereerst Marja een héél goede en gezonde verjaardag toegewenst, en Jan uiteraard ook gefeliciteerd. Ook complimenten voor het bijhouden van een interessant reisverslag, en voor het vinden van een mij volkomen onbekend, maar volgens Wikipedia zéér prestigieus woordenboek!

  • 24 April 2010 - 11:59

    Nienke:

    Hoi mam, zet m op in de bergen daar. En een hele fijne dag toegewenst op je verjaardag! Gefeliciteerd!

  • 24 April 2010 - 15:28

    Jeannette 't Hoen:

    Ha Marja, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een verjaardag om nooit meer te vergeten, denk ik. Geweldig om te lezen hoe je stap voor stap al zo'n eind hebt gelopen. Geniet van de reis, wij genieten mee van je verslag.
    Liefs, Jeannette en Hans

  • 24 April 2010 - 15:46

    Beatriz:

    felicidades!!!! ya falta poco... un abrazo

  • 24 April 2010 - 18:56

    Irma En Andre:

    He Marja, en natuurlijk ook Jan, heel hartelijk gefeliciteerd met je 53e verjaardag.Zo leuk om je verslagen te volgen!Prachtig door die bergen denk ik! Geniet er van en heel veel succes,Kus Andre en Irma

  • 24 April 2010 - 20:29

    Els En Harrie:

    Hallo Marja. Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag!! wel vreemd je verjaardag alleen zo hoog in die bergen. Zolang de beentjes willen moet je ze gebruiken natuurlijk!Veel succes en vooral plezier verder

  • 24 April 2010 - 22:44

    Erna:

    lieve marja, gefeliciteerd en wat een fantastische verjaardag heb je! dat zullen er niet veel kunnen zeggen, op hun verjaardag de pyrieneeen in lopen.ja,dat zou ik zeker ook in minstens 2 etappes gedaan hebben, eerst maar even de sfeer van die oeroude natuur op je in laten werken. wat zijn we dan kleine jonge mensjes, hè, zowel letterlijk als figuurlijk, en in jaren natuurlijk! ik hoop dat je een heerlijke verjaardag gehad hebt, al heb ik de thee en de zoutjes en gezellig rond jullie tafel zitten nu wel gemist. houden we( zowle jij als ik) maar tegoed, zo zal ik maar denken, liefs erna.

  • 25 April 2010 - 09:23

    Nathalie:

    van harte met je verjaardag marja

  • 25 April 2010 - 19:08

    Karin De Groot :

    Hoi Marja,

    Roosje en ik wensen je nog veel geluk met je verjaardag, als nog van harte. Met ons gaat het naar omstandigheden goed, Roosje is vandaag zondag weer thuisgekomen, had gelogeerd en was gevallen, gevolg pootje gebroken. Ik vind het knap wat je doet, heb via collega christien het web-adres. Groetjes Karin de Groot en poes Roosje

  • 25 April 2010 - 19:45

    Gemmie:

    proficiat Marja
    ik hoop dat je je happy voelttoy toy
    gmmie

  • 26 April 2010 - 15:35

    Marja:

    goed geslapen met 120 mensen in de zaal. Ik voel me sterk en loop makkelijk. Neem een Amerikaanse vrouw Robin op "sleeptouw". Het is gewoon fijn om rustig aan te lopen en niet te hollen om een slaapplaats, die komt toch wel. De pyreneeen zijn prachtig!
    Vandaag ook weer rustig aan gedaan, niet de hele etappe. Onderweg veel gerust en bijna letterlijk de hele wereld tegen gekomen.
    Iedereen bedankt voor het "meelopen" en meeleven.
    Opa en oma Viets gefeliciteert, het leven gaat verder.
    Als het wandelen eventjes zwaar is geef ik mijn rugzak aan Zen, die loopt ingedachte achter mee aan.
    Iedereen een dikke knuffel van Marja.
    Zorg dat je geniet van het leven !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Marja op weg naar Compostella

Actief sinds 09 Maart 2010
Verslag gelezen: 1194
Totaal aantal bezoekers 54152

Voorgaande reizen:

15 Maart 2010 - 25 Juni 2010

Marja op weg naar Santiago

Landen bezocht: