Week vier: Van Cahors naar Marsolan - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu Week vier: Van Cahors naar Marsolan - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Marja Bakker-van Houdt - WaarBenJij.nu

Week vier: Van Cahors naar Marsolan

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Marja

12 April 2010 | Frankrijk, Condom

Dinsdag 6/4:
“Vanavond onderdak gevonden en gegeten in een jeugdherberg in Cahors. We hebben 33 km gelopen in 10 uur met elk uur een rustpauze. Eén keer misten we een markering en moesten 20 minuten extra lopen. In de herberg is een concert van een percussionist. Wilde eerst nog gaan luisteren, maar ben toch maar niet gegaan. Wassen en slapen.”

Lascabanes 7/4:
"Hier in Lascabanes ontmoet ik de Nederlandse vrouwen weer. Vandaag neem ik vol pension."

Lauzerte 8/4:
"Zojuist ben ik in het pittoreske Lauzerte aangekomen. Ik heb geen spierpijn of blaren meer en heb routine gekregen in het op- en aflopen van de berg en het bewandelen van smalle, modderige paadjes. Voor vader B. steek ik een kaars op."

Moissac 9/4:
"Aan het eind van een prachtige zonnige dag heb ik onderdak gevonden in een gemeentelijke gite (spreek uit: zjiet): een jeugdherberg in een voormalig klooster van de Karmelieten in Moissac. De hele dag alleen gelopen. In de jeugdherberg trof ik weer Lisa, mijn Duitse reisgenote. Samen maken we pasta met sla en vis. De beide Nederlandse vrouwen, Adri en Esther, zijn er ook weer. Adri heb ik twee keer een massage gegeven i.v.m. tendinitis, een peesontsteking. Ze is ook naar een arts gegaan en heeft medicijnen genomen. Het gaat al weer beter met haar. Dat is maar goed ook, want het is nog 1113 km naar Santiago, volgens een bordje hier in Moissac."

Saint Antoine 10/4:
We zijn alle vier goed aangekomen in deze enige gite.

Castet-Arrouy 11/4:
Gisteren toch twee blaren opgelopen. Mijn kleine tenen willen niet verder dan het kleine dorpje Castet Arrouy. Ik zit in een mooie kleine gite. Morgen ook maar een korte route naar Lectoure. Lig vanmiddag lekker in de zon.

Marsolan 12/4: Zie week vijf.

Zie ook:

• 07 April 2010 - 07:25

Rob En Huub Mascini:

Hoi marja... wat goed..al lekker diep in frankrijk, de spaanse grens nadert!... wij groeten je vanuit de bollen die hier gaan bloeien. De lente komt er aan... maar jij bent die al lekker voor op je pelgrimage! Heb t goed op je tocht en we blijven je in de gaten houden!

• 07 April 2010 - 10:05

Gemmie:

dg marja
    fijn dat je in de buurt van spanje komt volhouden hoor en proberen te genieten gr gemmie

• 07 April 2010 - 11:40

Wilma:

Hallo Marja, knap wat je tot nu toe alvoor elkaar hebt gekregen.Het is nog ver, maar het lukt je vast. Nog een hele fijne wandeling.
    groetjes

• 07 April 2010 - 18:28

Fransien:

Hallo Marja, Ik ben blij voor je dat het zo goed gaat. Hoop dat de rest van de reis net zo voorspoedig zal verlopen. Ga door zo!! Groetjes en liefs van Fransien B

• 07 April 2010 - 19:17

Beatriz:

ola maria, ya va siendo hora de que aprendas un poco de espanol pues estas muy cerquita ya no?. estoy muy orgullosa de ti y de tenerte como amiga un abrazo.

• 07 April 2010 - 19:48

Liefs en groetjes,
    Clara en Piet van der Schoof

• 08 April 2010 - 10:20

Gerard En Mia Buur:

OK marja, het gaat naar wens 33 km lopen geweldig, hou vol we volgen je op deze waar ben je site. Heb Jan gesproken. Hij heeft zijn haar eraf. Ziet anders uit. Ook Nienke gesproken. alles wel in de Alblasserdamstraat. Succes maar weer en op naar de Spaanse grens.Gerard en Mia.

• 08 April 2010 - 15:13

Paulus Van Mansfeld:

Ha Marja,
    gaande de weg al wat lichter geworden dus.
    Goed dat je samen kunt lopen.
    Goede moed!
    Paulus

• 10 April 2010 - 16:46

Jan:

Even op de Googlekaart gekeken. Van Le Puy naar Moissac is het met de auto ruim 400 km en bijna 6 uur rijden. Lopend door de bergen ongeveer dezelfde afstand, maar dan steeds omhoog en omlaag. Ze is nu over de helft op het Franse stuk naar de Pyreneeën.

• 10 April 2010 - 21:02

Jos En Co:

Lieve Marja,

Op de zondag van de Emmausgangers, groeten we je van harte.
    Je kaars, een mooie dieprode, brandt iedere avond.
    Ultreia!!

• 11 April 2010 - 06:21

Irma:

He die Marja, wat tof zeg zoals alles verloopt, vind het heel knap. Thnx voor het kaarsje, heeft zeker geholpen, voel me weer kiplekker, jammer dat ik nu nergens weer eens lekker mijn gal kan spuwen:)Ga maandag weer lekker aan de slag. Jan heeft er zeker wel een dagtaak aan al die buitenlandse tripjes van zijn geliefden te coordineren. HEEEEL veel succes, lieve groetjes Irma

• 12 April 2010 - 12:31

Camiel:

Hé Marja,
    Your going strong!
    Stap voor stap.....
    Je komt regelmatig langs in m'n gedachten
    De lente ontluikt hier ook langzaam.
    Ultreia !!

• 24 April 2010 - 07:15

Anita:

Marja....Kom je ff feliciteren met je verjaardag...
    Hoop dat alles beetje voorspoedig gaat, als ik dat lees over blaren en spierpijn mmmmm
    Wij gaan nog niet naar huis nog lange niet nog lange niet.....

succes maar weer...
    groetjes